17.06.2009

Ban The Vuvuzela ! : Destek Zamanı


Belki bir kıvılcım oluruz ve büyürüz, vuvuzela karşıtı projeye destek olarak bir şey kaybetmeyeceğimize göre şansımızı denememiz lazım. Konfederasyon Kupası'nda maç izleme zevkimizi yok eden, televizyonun sesini kapatıp da izlememize sebep olan ve herşeyden önemlisi 2010 FIFA Dünya Kupası öncesi izlenebilirlik açısından büyük bir tehdit oluşturan bu gürültüye karşı futbolseverler olarak tek ses olalım.

Ayrıca belirtmek lazım ki 11 Temmuz 2008 günü FIFA daha önce yasakladığı vuvuzelayı tekrar serbest bıraktı Konfederasyon Kupası ve Dünya Kupası için. Bu yasağın kalkmasında Güney Afrika Futbol Federasyonu SAFA'nın etkisi var. Vuvuzelaların Güney Afrikalı futbolseverler için olmazsa olmaz denen bir gelenek olduğunu iddia edip yasağın kaldırılmasında başrolü oynadı.

not : bir bağlantım yok bu blogla, sadece bir kampanya yapıldığını gördüm ve destek oluyorum. benim blogum değil yani bu..

6 yorum:

Honour dedi ki...

Nasıl bi gelenektir o yahu :D Adam maç izlemiyor onu çalıyor sürekli. Alıcan bi tarafına ... adamı günahada sokuyorlar :D Ayrıca vuvuzela üstü ırak çok kötü oluyor :(

AbSurDMaN dedi ki...

Kupayı ellerinden almakla tehdit edip yasaklasınlar şunları yalvarıyorum. Ben ömrühayatımda böyle işkence işitmedim.

Karamurat dedi ki...

O bir yana bu adamlar maç izlemiyor ki. Acayip acayip hiç durmadan dans ediyorlar. O kadar adam bir de organize olmuş nasıl oluyorsa.

Ama Dünya Kupasında yabancı izleyicilerin oranı çok daha fazla olacağı içi sesi daha az çıkacaktır.

Adsız dedi ki...

Türkçe bilmeyen biri gelse size rahatsız oluyoruz bağırmayın dese susar mısınız? Vuvuzela da onların bir çeşit tezahuratı gibi.. Buna kimsenin karşı çıkmaya hakkı yok !.

ihsan dedi ki...

@adsız:
vuvuzeladır nedir adı herneyse
olayda bir ahenk bir rtim olsa eyvallah da yok kardeşim yok
sanarsın 5 yaşındaki çocuğun eline zurna vermişler rasgele üflüyor aha o olay işte herkes kafasına göre öttürüyor pardon vızıldatıyor
ne güzel 2010'u trt alsın diye sevinirken olayı mute mod'da izlemek fena koyacak

Sportman dedi ki...

Her şey tadında güzeldir. Tamam, vuvuzela G.Afrika'nın tribün geleneği olabilir. Ama 90 dakika boyunca rastgele öttürülmez ki. Belli bir sürede yapılır, belli bir ritmi olur.

Bizim de tribün kültürümüz, 3'lü çekmektir. :) 90 dakika boyunca 3'lü çeksek olur mu? :)

  ©Artemio Franchi. Template by Dicas Blogger.

TOPO